Spojka tratí 030 a 040?Zatim (nebo už) asi ne .....
Bílá Třemešná – Hostinné
Záměr vybudovat místní dráhu mezi Dvorem Králové n. L. a Hostinným se datuje už na počátek 20. století, nebyl ale nikdy realizován. Záměr vybudovat spojnici tratí 030 a 040 je i v dnešní době rozhodně na místě, neboť jde o součást radiální spojnice metropolitních regionů Hradce Králové a Pardubic s turistickým regionem Krkonošemi, kde se nachází nejen rekreační vyžití a přírodní bohatství, ale území je také poměrně slušně zalidněno a potřebuje proto kvalitní kapacitní spojení veřejnou dopravou. Nejkratší možná spojnice mezi tratěmi 030 a 040 leží na spojnici z Bílé Třemešné údolím Labe do Hostinného a měří 11 km, z toho je 8 km novostavby, 1 km v souběhu s tratí 030 a 2 km s tratí 040. Trať by byla vybudována pro rychlost 100 km/h o poloměrech min. 500 m a s největším sklonem 10 ‰, ale na trati je nutno vybudovat 2 vysoké mosty o délce 200 m a 2 tunely o délce 350 m. Na nové trati zřídit žz. Dolní Brusnice, Debrné (s výhybnou) a Vestřev.
Bělská spojka
Záměr na propojení tratí 030 a 040 u Bělé u Staré Paky má odstranit 5 km protisměrnou jízdy při cestě v relaci Semily – Krkonoše a umožnit existenci přímých vlaků od Prahy či Liberce přes nástupní žst. na tratě do Krkonoš a do Trutnova. Pro Liberecko by byla obzvláště zajímavá v případě zkrácení trasy ze Železného Brodu do Liberce výstavbou tunelového spojení Železného Brodu s Jabloncem nad Nisou.
Kdo se chce zajímat více nechť klikne zde a zde