Popis tratě
Tato část Pardubicko-Liberecké dráhy je dnes nejvytíženější.Spojuje Jaroměř s Hradcem Králové a Pardubicemi.Trať prochází rovinatým krajem okolo řeky Labe s poměrně příznivými směrovými poměry.Maximální rychlost je ale pouze 100 km za hodinu.Délka trati je 42 km.Doprava je zde velmi silná,dokonce tak,že se uvažovalo o zdvojkolejení,ovšem skutek utek.Na začátku 90.let minulého století byla trať elektrifikována sytémen 3Kv DC.
Radiofikace je provedena systémy Tesla Selectic a TRSkou.Zabzař mezi Jaroměří a Hradcem je reléový poloautoblok.Z HK do Opatovic a z Rosic n.L. do Pce hl.n. automatické hradlo.Mezi Opatovicemi a Rosicemi je zavedeno telefonické dorozumívání,což na tak vytížené trati ,která spojuje dvě krajská centra je přinejmenším pozoruhodné.Mimochodem v tomto úseku se stal známý karambol u Stéblové.
Na trati je celá řada vleček a zajímavá je též Plačická spojka trati 020 se žst.Opatovice nad Labem,která slouží především k návozu uhlí do elektrárny a odklonové vozbě v případě že jsou potíže na 1.koridoru.
Proběhly zde rekonstrukce budov takže trať neoplývá omšelými nádražími jako velká část jiných tratí.